Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą dot. ochrony danych osobowych w konsultacjach z mieszkańcami
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:
Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Opole z siedzibą przy Opolu, ul. Rynek 1A 45-015, adres e-mail: urzad@um.opole.pl; tel. 77 45 11 800;
Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres mailowy urzad@um.opole.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora
Inspektor ochrony danych
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez adres mailowy iod@um.opole.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO w związku z art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz uchwałą
NR LXVII/1267/18 RADY MIASTA OPOLA z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie określenia zasad
i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Miasta Opola (Dz.Urz. Woj. Op. z 2018 r. poz. 2442 z późn. zm.) w celu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami.
Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane na podstawie przepisów prawa, w szczególności upoważnionym pracownikom Urzędu Miasta Opola oraz podmiotom zewnętrznym, z którymi zawarto umowę na przetwarzanie powierzonych danych osobowych.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Administratorze, a po upływie tego okresu będą archiwizowane zgodnie z okresem przewidzianym w przepisach prawa.
Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania.
Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w konsultacjach z mieszkańcami.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.